Doorgaan naar hoofdcontent

Cheiron als overbrugger, als keerpunt.

Cheiron

Cheiron is een komeet (dwerg planeet)
Vorige week werd ik getriggerd om me iets meer te verdiepen in Cheiron. Door dit te doen vielen me een paar dingen op, waardoor ik tot nadenken werd gezet.

Cheiron de genezer, een God met het eeuwige leven. Welke hij heeft ingeruild voor het leven van een vriend. Jupiter. (steelde het vuur voor de mensheid)


Cheiron, die weleens genoemd wordt, gelijk aan Jezus.

Cheiron, de overbrugger, het keerpunt, tussen Saturnus en Uranus. Het verleden en de toekomst. Bij mij komt dan al snel de vraag maar wat doet hij nu in mijn horoscoop. Kan ik hem voelen, ik blijf een vis natuurlijk.

Voelen kun je hem natuurlijk het beste als hij terugkeert op zijn huidige punt. Bij mij was dat in 2015. Ik weet nog dat ik toen dacht dat ik een herhaling voelde van een pijnlijke gebeurtenis rond mijn 23ste toen stond hij namelijk Tr. vierkant. In die tijd werkte ik bij de Rabobank en werd ik gepest, niet opgenomen in het team, ik zat op een plek die een andere teamgenoot wilde. Dat is nooit goed gekomen uiteindelijk ben ik weg gegaan. Dat zelfde gevoel had ik in 2015, ik kreeg ook het gevoel er niet tussen te passen, niet welkom te zijn.

Nu kijk ik terug en zie iets heel anders, iets heel opvallends wat zeker een keerpunt in mijn leven is geweest. In 2015 ben ik me in de zwarte lichten gaan verdiepen, ik heb mijn eenmanszaak Searchtodevelopment opgericht, ben een cursus gaan volgen bij Monique Leurink. Heel bijzonder, ook om te merken dat je keerpunten niet bewust ziet als je ze beleefd. Je ziet het pas achteraf.

En in het nu want uiteindelijk gaat het hier volgens mij om, in het nu leven. Gewoon zijn.

Nu, komt er de 2e return van Saturnus aan. Hij staat al binnen 1' orb. Met daarbij een Tr Uranus op Jupiter en Vulcanus. Bijzonder.

Saturnus return, de tijd tussen de Cheiron en de Saturnus Return. In deze tijd heb ik herhaaldelijk gezegd dat ik last had van een leegte in mezelf. Het lijkt nu te maken te hebben met de tijd tussen deze twee returns. Die van Cheiron en die van Saturnus, beide gaan over tijd! Cheiron de overbrugger tussen Uranus en Saturnus. De toekomst en het verleden. Een tijd die leegte weer geeft, of je het nu wilt of niet je gaat de diepte in, opzoek naar waar het nu echt over gaat.

De overbrugger tussen aardse tijd en kosmische tijd. Eerst bezig met de zwarte lichten, wat is mijn essentie, hoe zet ik die neer op deze aarde en dit leidt vervolgens naar esoterische zaken. In eerste instantie naar "ik" en mijn "ziel" naar bewust zijn om dan vervolgens over te gaan in waar komt dit bewust zijn vandaan. Ziel, Engelen, Kabbala en Cheiron uitgelegd door Jan T. 7 maal 7 tot in de kosmische oneindigheid.

Mythe van Saturnus


Kronos was getrouwd met zijn zus Rhea. Ze hadden kinderen, maar die at hij op uit angst voor een voorspelling dat z'n kinderen hem van de troon zouden stoten. Nadat Zeus, voor de Romeinen Jupiter, hem had verdreven vestigde Kronos zich in Italië. Door de Romeinen werd hij vereerd als Saturnus.


Mythologie Uranus

Castratie en omverwerpen 

De verminking van Uranus door Saturnus : fresco van Giorgio Vasari en Cristofano Gherardi , ca. 1560 (Sala di Cosimo I, Palazzo Vecchio )

Zoals Hesiodus het verhaal vertelt, droeg Gaia eerst de sterrenhemel [Uranus], gelijk aan haarzelf, om haar aan alle kanten te bedekken en om een altijd zekere verblijfplaats te zijn voor de gezegende goden. Toen, met Gaia, bracht Uranus achttien kinderen voort: de twaalf Titanen, de drie Cyclopen en de drie Hecatoncheires (Honderd-Handers), maar hij haatte ze,  hij verborg ze ergens in Gaia. Boos en in nood maakte Gaia een sikkel gemaakt van diamant en drong er bij haar kinderen op aan hun vader te straffen. Alleen haar zoon Cronus (Saturnus), de jongste Titan, was daartoe bereid. Dus verborg Gaia Cronus in een "hinderlaag", waardoor hij de diamantachtige sikkel kreeg, en toen Uranus bij Gaia kwam liggen, stak Cronus zijn hand uit en castreerde zijn vader, waarbij hij de afgehakte testikels in de zee wierp. Door de castratie van Uranus konden de Titanen regeren en kon Cronus het opperbevel over de kosmos op zich nemen . 

Voor deze "vreselijke daad" noemde Uranus zijn zonen verwijtend "Titanen (Strainers)" en zei dat "erna wraak zou komen". Volgens Hesiodus kwamen uit het bloed dat van Uranus op de aarde stroomde de reuzen , de Erinyes (de wrekende Furies), de Meliae (de essennimfen ) voort. Uit de geslachtsdelen in de zee kwam Aphrodite voort . Volgens sommige verhalen zouden de mythische Phaeaciërs , bezocht door Odysseus in de Odyssee , ook zijn voortgekomen uit het bloed van de ca



Reacties

Populaire posts van deze blog

Vrijdag 9 april  2021 Mijn zoektocht in het kort. Ik ben begonnen met een cursus analytische psychologie van Jung in 2009, van Jung heb ik geleerd wat synchroniciteit is en de werking van het projectie mechanisme. In zijn boeken heeft hij het typologieën. In het bedrijfsleven wordt dit op allerlei manieren toegepast, je vindt het in allerlei communicatie, leidinggeven en management opleidingen terug. Dit is niet om mensen in hokjes te plaatsen maar vooral om de mensen en hun drijfveren om je heen te gaan begrijpen. Jung legt deze typologieën over de astrologie heen. Vanuit deze gedachte was de stap naar een studie karakter astrologie heel logisch, na mijn accountancy opleiding. Na de Astrologie studie een aantal jaren gevolgd te hebben had ik toch het gevoel dat er nog te weinig diepgang in zat. De studies gaven me veel inzichten maar de essentie ontbrak, weet ik nu. In 2014 ben ik een aanvullende studie gaan doen bij Monique Leurink met als doel het antwoord te vinden op de vraag wat

Regressieve nieuwe maan

 Dit is het punt van de laatste nieuwe maan voor je geboorte voor mij 3 maart 1965 10:55. Opvallend voor mij in deze horoscoop. Stellium nu in 11e -10e huis en 5e huis, met Maan in 11 erbij. Gelukspunt bij nieuwe maan altijd op de Acs. Noordknoop in II  precies op asc, dus Zuidknoop precies op desc. Heer 1 in 11e huis. Esotherisch Kantekening deze laatste nieuwe Maan heeft iedereen als laatste nieuwe Maan die tussen de Manen geboren is. Dus niet persoonlijk of uitzonderlijk. Het lijkt meer een zielen opdracht van een groep Zielen. m.i. gaat het dan ook alleen over de punten in deze horoscoop die de Radix raken. In dit geval. Noordknoop/ Zuidknoop op Asc/desc Nieuwe Maan oppositie Uranus, maar ook deze loopt niet zo snel dus komt ook in veel horoscopen voor.  Horoscoop vertelt iets wat belangrijk is, zegt iets over de reden waarom je komt. Maar wat? IC zegt iets over bewustzijnsniveau . Dus in mijn speurtocht om hier achter te komen heb ik Janduz er maar eens bij gepakt. 12'28 Leeu