Doorgaan naar hoofdcontent


Zaterdag 17 april 2021

We zitten nog steeds, nu al vanaf maart 2020 in de corona pandemie. In de zomer hebben we een paar weken zonder Lock down gehad, maar in oktober 2020 is hij weer begonnen en nu is hij nog steeds van kracht. ca 7000-8000 besmettingen per dag ca 700 mensen op de IC. Mentaal is het voor iedereen een zware uitdaging. Economisch zitten we ook in een crisis die na de Lock-down waarschijnlijk nog lang en grote consequenties zal hebben. Ik werk voornamelijk vanuit huis als accountant/ teamleider. Mijn werkzaamheden zijn digitaal, mijn team stuur ik via teams aan. Ik log standaard twee keer per week centraal met ze in. Los daarvan spreek ik ze persoonlijk waar nodig. Sinds vorige week heb ik besloten een keer per week naar kantoor te gaan.

Daarnaast ben ik bezig met een verdieping in de structurele astrologie (basis zwarte lichten) ik ben gaan lesgeven, hiervoor ben ik gevraagd. Dit is een enorme verreiking. De boodschap van de GEN sleutels is alleen antwoord geven op vragen die je gesteld worden. Dit was een bevestiging van mijn ervaringen. Ik kan mijn wijsheid spuien maar dan luistert niemand, ik moet echt gaan wachten op de vraag die mij geteld wordt. Lastig maar het is niet anders. Cheiron in 10 vertelt mij, dat het niet om mijn ambities/ leiderschap gaat maar vooral mijn hulp bij het vervullen van de ambities/ leiderschap van de ander. Jammer lastig maar het is niet anders.

Momenteel ben ik ook helemaal in de Tarot, ik denk dat dit een groot deel is van waar mijn Noord-knoop in 12e huis over gaat. Mijn bestemming. Hij staat in tweeling, teken van communicatie. Communicatie gaat over luisteren naar de ander. In twaalf naar de engelen, in water naar je gevoel. Mijn gevoel zegt dat symbool taal van Astrologie en Tarot hier heel goed bij passen. In deze coronatijd ben ik een verdiepingscursus digitaal gaan volgen dit heeft me al heel veel gebracht. Vorige week was ik vrij dus heel veel vrije tijd om dit verder te ontwikkelen. Ik moest een praktijk legging doen maar had fysiek natuurlijk geen vrager, dus ben op facebook naar geïnteresseerde op zoek gegaan. Nu heb ik me voor genomen ieder week via facebook een legging te doen. Antwoord op mijn website, goede reclame. Op zich voelt het wel een beetje als een horoscoop duiding in een weekblad, maar je moet ergens beginnen.

Vandaag heb ik ook een legging gedaan voor mezelf, ik blijf worstelen met welke stappen moet ik maken om de rest van mijn leven ben nu 56 jaar, gelukkig te kunnen leven. Ik merk dat zelfs dit hier formuleren lastig is. Ik probeer het verder te nemen zoals het komt, de engelen, zullen het best geregeld hebben. Maar dus mijn legging. Die wilde ik hier even delen.







Mijn persoonlijkheid kaart is De Dwaas dus past mooi bij mij.


Vraag Volg ik mijn droom?
Betekenissen Posities

Op de borst van de dwaas: Volg ik mijn droom, ben ik op de juiste weg?
De Zon: Wat is mijn potentieel?
Knapzak: Wat draag ik mee uit het verleden?
Witte roos: Waar streef ik naar?
Opgeheven gezicht van de dwaas: Wat gebeurt er als ik mijn passie volg? Deze positie heeft niets te maken met een toekomstvoorspelling, maar met wat je denkt. Het is dus goed mogelijk dat hier een angst naar voren komt waardoor je niet durft te gaan voor je droom.
Hondje: Op wie of wat durf ik te vertrouwen?
Afgrond: Van welk gevaar ben ik me niet bewust?
Voeten van de Dwaas: Wat is de volgende stap?
Bron: Tarot, stap voor stap











1) Ben ik op de juiste weg? Staven 2, alles is aanwezig, een kwestie van kiezen.

2) Wat is mijn potentieel, wat is mijn vermogen? Bekers 10, alles is er kijk maar, zelfs mijn innerlijke kind is vrolijk en aan het dansen.

3) Wat draag ik mee uit mijn verleden? De Heremiet, heel veel wijsheid van het geleerde.

4) Waar streeft ik naar? Staven 3, om het geleerde op aarde neer te zetten, te delen, te verhandelen.

5) Wat gebeurd er als ik mijn passie volg? Gerechtigheid, alles is in balans, goed afgewogen, vlijmscherp en in verbinding met boven.

6) Op wie of wat durf ik te vertrouwen? Zwaarden 2, op mijn gevoel en scherpe geest, ik kan zonder te kijken zien.

7) Van welk gevaar ben ik me niet bewust? Aas van Zwaarden. Van dat wat de hand van God me zal brengen, een nieuw begin, de Kroon op mijn Karma.




Op tarotkaart Zwaarden Aas komt de goddelijke hand van links. Dit duidt op de vrouwelijke, ontvangende en onbewuste kant. Het tweesnijdend zwaard, met zijn vernietigende en bevrijdende kant, steekt door een kroon. De kroon is een symbool voor talent en meesterschap. Op één niveau is dit een verwijzing naar de mens als ‘kroon op de schepping’. Op een ander niveau is dit een verwijzing naar de Wet van Manifestatie, dat gedachten scheppingskracht hebben. De robijnen in de kroon duiden erop dat we meer kunnen dan we denken, dat we krachtiger zijn dan we denken. De robijn wordt namelijk gezien als de koning onder de stenen en er wordt van gezegd dat hij alle krachten van alle stenen in zicht bergt. Tevens wordt de robijn gezien als een steen van koninklijke waardigheid, hartstochtelijke liefde en levenskracht. De olijfbladeren die aan de kroon hangen zijn een symbool van de vrede. De palmtak aan de andere kant van de kroon wijst op een overwinning. In tarotleggingen duidt de Aas van Zwaarden meestal op de noodzaak om een beslissing te nemen, om je koers te bepalen. Ligt deze kaart in het verleden, dan duidt die kaart op een beslissing die al is genomen. Soms ook staat deze kaart voor een nieuwe manier van denken, van het doorbreken van een oude, niet meer bruikbare, gedachtegang. Tekst stap voor stap.

8) Wat is de volgende stap? Pentakels 2, Ik hou het in balans, maar ik moet kiezen! Moet ik wel kiezen?

In de numerologie staat het getal twee voor intuïtie, conflicten en dualiteiten. De lemniscaat is een oneindigheidssymbool en duidt op het eeuwige leven en de cyclische beweging die in alles terug te vinden is. Hierdoor ontstaat een beeld van een harmonische wisselwerking, zoals het wisselen der seizoenen. Voor een goede oogst is de winter net zo belangrijk als de zomer. Hoeden symboliseren vaak het beroep of de status van de drager. Deze hoge of te grote hoed zou erop kunnen wijzen dat de jongen nog veel te leren heeft voordat de hoed hem zal passen. Hij is aan het leren, maar heeft zich de stof nog niet eigen gemaakt, kan het nog niet toepassen. Hij krijgt er als het ware een punthoofd van. Water staat voor emoties en gevoelens, en is een verwijzing naar de oerzee waaruit alle leven is ontstaan. De woelige baren kunnen erop duiden dat deze jongeman lijdt aan wisselende stemmingen of met wisselend succes bezig is zich het ‘jongleren’ eigen te maken. De scheepjes deinen op een natuurlijke manier mee op de golven. We kunnen dit zien als een aanwijzing om met het leven mee te stromen in plaats van ertegenin te zwemmen. Tekst stap voor stap.

Vraag. Waar tussen moet ik kiezen? twee pentakels














Bekers 6, in liefde mijn hart volgen

Tarotkaart Kelken Zes heeft vaak te maken met jeugdherinneringen en kinderen. De man of het grote kind op het plaatje heeft een narrenkap op wat zou kunnen duiden op zijn kinderlijke naïviteit of zijn kinderlijke wijsheid. De vrouw zou best zijn moeder kunnen zijn. Mijns inziens heeft zij een behoorlijke boezem. Echter, door haar kleine gestalte lijkt ook zij op een kind. Het kruis, afgebeeld op het schild op de lage pilaar achter de jongen, is het Andreaskruis en is een embleem van nederigheid en dienstbaarheid. De vrouw heeft witte handschoenen aan. In de vrijmetselarij zijn handschoenen een belangrijk symbool. De nieuw ingewijde krijgt twee paar witte handschoenen. Eén paar is voor hemzelf en duidt op het feit dat hij steeds ‘schone’ handen moet houden. Het tweede paar kan hij weggeven aan de vrouw van zijn keuze. Het is echter zo dat de handschoenen nooit meer teruggevraagd mogen worden. Dit duidt op een belangrijke keuze, wat overeenkomt met de numerologische betekenis van het getal zes. De jongeman kiest ervoor om deze vrouw een kelk vol bloemen aan te bieden, wat kan duiden op onbaatzuchtige liefde. In de christelijke symboliek duidt een naar boven geopende bloem op het ontvangen van Gods gaven. Wit staat voor onschuld en reinheid. Deze kaart heeft daardoor ook te maken met het verlangen naar schoonheid, jeugdigheid en vernieuwing. De wachter op de achtergrond die naar het kasteel toeloopt zou de wachter kunnen zijn die de weg naar het verleden bewaakt of afgesloten houdt. Zowel Pentakels Zes als Kelken Zes hebben te maken met delen. Het verschil tussen deze twee kaarten is, dat Pentakels Zes minder onbaatzuchtig is. Pentakels Zes wil graag iets terugkrijgen.

Wanneer in een legging zowel Kelken Zes alsook Staven Twee, De Dwaas en/of de Page van Staven voorkomen, duidt dit erop dat je als kind heel goed wist wat je wilde in het leven. Het advies van de kaarten is dan dat je dat weer opdiept uit je geheugen en ermee aan de slag gaat. Wilde je bijvoorbeeld eigenlijk acteur worden, dan zul je bijvoorbeeld veel voldoening ervaren door je aan te sluiten bij een amateurtoneelvereniging.

Kelken Zes kan ook duiden op werken met kinderen. Een kinderwens is ook mogelijk, vooral met Kelken Aas in de legging.De aspecten schoonheid en creativiteit kunnen ook van belang zijn. Zo kan Kelken Zes verwijzen naar een schoonheidssalon.


“Geluk hangt af van wat men kan geven, niet van wat men kan krijgen.” (Mahatma Gandhi)

Dit lijkt te gaan over de keuze als kind mijn karma in te lossen!. Ik heb deze keuze gemaakt en dien me hier aan te houden. Uit liefde zonder er iets voor terug te verwachten!

Schildknaap Pentakels.

Nieuwsgierig naar wat er nog allemaal te leren valt, kan ook niet kiezen tussen wat, en doet dan van alles. Pentakel zou ook zomaar een luchtbel kunnen zijn.

Conclusie lijkt
Wanneer in een legging zowel Kelken Zes alsook Staven Twee, De Dwaas en/of de Page van Staven voorkomen, duidt dit erop dat je als kind heel goed wist wat je wilde in het leven. Het advies van de kaarten is dan dat je dat weer opdiept uit je geheugen en ermee aan de slag gaat. 


Blijft de vraag over Wat wilde ik als kind?
- Met 23 maanden was dat in ieder geval blijven leven.
- Iets later in bed, wakker worden met gewone voeten.
- Nog iets later toen ik paard reed, vrij zijn, mijn eigen pad gaan en genieten.
Antwoord
Gelukkig zijn in liefde en harmonie leven, vrij om te doen en laten wat ik zelf wilde.

Ik vraag nog een kaart, Wat wilde ik als kind?
Trek weer schildknaap van Pentakels

- Kijken wat er komt, wat het leven me brengt. Misschien is het een illusie, loslaten en ervaren geeft in ieder geval wel vrijheid. Bewustwording en heel wording.

Moet ik wel kiezen tussen mijn werk als accountant en mijn spiritueel pad volgen?
Pentakels 7




Ik wordt inderdaad moe van het gevoel hebben te moeten kiezen.

Ik heb hard gewerkt en het was heel nuttig en vruchtbaar wat ik heb bereikt. Maar blijkbaar moet ik nog even volhouden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Cheiron als overbrugger, als keerpunt.

Cheiron Cheiron is een komeet (dwerg planeet) Vorige week werd ik getriggerd om me iets meer te verdiepen in Cheiron. Door dit te doen vielen me een paar dingen op, waardoor ik tot nadenken werd gezet. Cheiron de genezer, een God met het eeuwige leven. Welke hij heeft ingeruild voor het leven van een vriend. Jupiter . (steelde het vuur voor de mensheid) Cheiron, die weleens genoemd wordt, gelijk aan Jezus. Cheiron, de overbrugger, het keerpunt, tussen Saturnus en Uranus. Het verleden en de toekomst. Bij mij komt dan al snel de vraag maar wat doet hij nu in mijn horoscoop. Kan ik hem voelen, ik blijf een vis natuurlijk. Voelen kun je hem natuurlijk het beste als hij terugkeert op zijn huidige punt. Bij mij was dat in 2015. Ik weet nog dat ik toen dacht dat ik een herhaling voelde van een pijnlijke gebeurtenis rond mijn 23ste toen stond hij namelijk Tr. vierkant. In die tijd werkte ik bij de Rabobank en werd ik gepest, niet opgenomen in het team, ik zat op een plek die een andere teamgen

Regressieve nieuwe maan

 Dit is het punt van de laatste nieuwe maan voor je geboorte voor mij 3 maart 1965 10:55. Opvallend voor mij in deze horoscoop. Stellium nu in 11e -10e huis en 5e huis, met Maan in 11 erbij. Gelukspunt bij nieuwe maan altijd op de Acs. Noordknoop in II  precies op asc, dus Zuidknoop precies op desc. Heer 1 in 11e huis. Esotherisch Kantekening deze laatste nieuwe Maan heeft iedereen als laatste nieuwe Maan die tussen de Manen geboren is. Dus niet persoonlijk of uitzonderlijk. Het lijkt meer een zielen opdracht van een groep Zielen. m.i. gaat het dan ook alleen over de punten in deze horoscoop die de Radix raken. In dit geval. Noordknoop/ Zuidknoop op Asc/desc Nieuwe Maan oppositie Uranus, maar ook deze loopt niet zo snel dus komt ook in veel horoscopen voor.  Horoscoop vertelt iets wat belangrijk is, zegt iets over de reden waarom je komt. Maar wat? IC zegt iets over bewustzijnsniveau . Dus in mijn speurtocht om hier achter te komen heb ik Janduz er maar eens bij gepakt. 12'28 Leeu
Vrijdag 9 april  2021 Mijn zoektocht in het kort. Ik ben begonnen met een cursus analytische psychologie van Jung in 2009, van Jung heb ik geleerd wat synchroniciteit is en de werking van het projectie mechanisme. In zijn boeken heeft hij het typologieën. In het bedrijfsleven wordt dit op allerlei manieren toegepast, je vindt het in allerlei communicatie, leidinggeven en management opleidingen terug. Dit is niet om mensen in hokjes te plaatsen maar vooral om de mensen en hun drijfveren om je heen te gaan begrijpen. Jung legt deze typologieën over de astrologie heen. Vanuit deze gedachte was de stap naar een studie karakter astrologie heel logisch, na mijn accountancy opleiding. Na de Astrologie studie een aantal jaren gevolgd te hebben had ik toch het gevoel dat er nog te weinig diepgang in zat. De studies gaven me veel inzichten maar de essentie ontbrak, weet ik nu. In 2014 ben ik een aanvullende studie gaan doen bij Monique Leurink met als doel het antwoord te vinden op de vraag wat