Doorgaan naar hoofdcontent

Bijna jarig

 Bijna jarig

Vandaag 27-02-2021 realiseer ik me dat ik bijna jarig ben. Op de een of andere manier is dat laatste stukje naar mijn verjaardag toe, ik ben 7 maart jarig altijd een ding, volgende week zondag ben ik jarig.

Dus vanmorgen maar weer eens naar mijn horoscoop gekeken. Ik realiseerde me wat gisteren de maan aanraakte in mijn radix raakt hij altijd 1 keer per maand aan, maar er spelen op dit moment meer standen. Onder andere natuurlijk  de transit Pluto die hij nagenoeg exact aanraakte in mijn zwarte maan kanaal. 

Wat er ook ieder jaar in deze tijd gebeurd is dat de transit Zon over mijn Stellium gaat in het 10e huis en dus ook over het oppositie Stellium in het 4e huis. Gisteren stond ook de transit Zon in mijn radix op Venus en Saturnus. 

Mooi is, hoe dit uitwerkte Venus staat sterk in mijn horoscoop, ik plakte in facebook het plaatje "I Love You" erbij. Ik had gewoon het gevoel dat dit passend was, ik luisterde naar mijn gevoel. Wat ik ook heb zitten doen is in hele oude dagboeken bladeren van mezelf, de dagboeken gaan over de periode dat ik Hans leerde kennen en super verliefd was. Saturnus speelde hier ook een grote rol, Saturnus haalt graag oude rollenpatronen naar boven die transformatie nodig hebben. Dus tussen Hans en mij is dit ook een gespreksonderwerp geweest gisteren. Er staan namelijk o.a. verhalen in dat ik uren op hem aan het wachten was 😃.

Inmiddels vraagt hij zich altijd af wat ik allemaal aan het doen ben.

Maar nog even terug komend op alle emoties van gisteren de transit Zon over Saturnus haalde dus heel veel oude niet verwerkte delen naar boven, dit doet hij dus ieder jaar in de week voor mijn verjaardag, dus geen wonder dat dit meestal een moeilijke week voor me is. Hij vraagt ieder jaar weer om transformatie van oude gebeurtenissen die nog onvoldoende verwerkt zijn. En brengt uiteindelijk bewustzijn.

Wat niet ieder jaar gebeurd is dat op dit moment een week voor mijn verjaardag, de transit Maan over mijn 4e huis loopt en dat hij hierbij ook nog eens de transit Pluto bij betrekt en dat het volle maan is. Dus het is wel driedubbel feest dit jaar. Een feest van transformatie 😃

Wel fijn dat de heftigheid van de emotie weer voorbij is en ik weer allerlei ontwikkelingen heb door mogen maken.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Cheiron als overbrugger, als keerpunt.

Cheiron Cheiron is een komeet (dwerg planeet) Vorige week werd ik getriggerd om me iets meer te verdiepen in Cheiron. Door dit te doen vielen me een paar dingen op, waardoor ik tot nadenken werd gezet. Cheiron de genezer, een God met het eeuwige leven. Welke hij heeft ingeruild voor het leven van een vriend. Jupiter . (steelde het vuur voor de mensheid) Cheiron, die weleens genoemd wordt, gelijk aan Jezus. Cheiron, de overbrugger, het keerpunt, tussen Saturnus en Uranus. Het verleden en de toekomst. Bij mij komt dan al snel de vraag maar wat doet hij nu in mijn horoscoop. Kan ik hem voelen, ik blijf een vis natuurlijk. Voelen kun je hem natuurlijk het beste als hij terugkeert op zijn huidige punt. Bij mij was dat in 2015. Ik weet nog dat ik toen dacht dat ik een herhaling voelde van een pijnlijke gebeurtenis rond mijn 23ste toen stond hij namelijk Tr. vierkant. In die tijd werkte ik bij de Rabobank en werd ik gepest, niet opgenomen in het team, ik zat op een plek die een andere teamgen
Vrijdag 9 april  2021 Mijn zoektocht in het kort. Ik ben begonnen met een cursus analytische psychologie van Jung in 2009, van Jung heb ik geleerd wat synchroniciteit is en de werking van het projectie mechanisme. In zijn boeken heeft hij het typologieën. In het bedrijfsleven wordt dit op allerlei manieren toegepast, je vindt het in allerlei communicatie, leidinggeven en management opleidingen terug. Dit is niet om mensen in hokjes te plaatsen maar vooral om de mensen en hun drijfveren om je heen te gaan begrijpen. Jung legt deze typologieën over de astrologie heen. Vanuit deze gedachte was de stap naar een studie karakter astrologie heel logisch, na mijn accountancy opleiding. Na de Astrologie studie een aantal jaren gevolgd te hebben had ik toch het gevoel dat er nog te weinig diepgang in zat. De studies gaven me veel inzichten maar de essentie ontbrak, weet ik nu. In 2014 ben ik een aanvullende studie gaan doen bij Monique Leurink met als doel het antwoord te vinden op de vraag wat

Regressieve nieuwe maan

 Dit is het punt van de laatste nieuwe maan voor je geboorte voor mij 3 maart 1965 10:55. Opvallend voor mij in deze horoscoop. Stellium nu in 11e -10e huis en 5e huis, met Maan in 11 erbij. Gelukspunt bij nieuwe maan altijd op de Acs. Noordknoop in II  precies op asc, dus Zuidknoop precies op desc. Heer 1 in 11e huis. Esotherisch Kantekening deze laatste nieuwe Maan heeft iedereen als laatste nieuwe Maan die tussen de Manen geboren is. Dus niet persoonlijk of uitzonderlijk. Het lijkt meer een zielen opdracht van een groep Zielen. m.i. gaat het dan ook alleen over de punten in deze horoscoop die de Radix raken. In dit geval. Noordknoop/ Zuidknoop op Asc/desc Nieuwe Maan oppositie Uranus, maar ook deze loopt niet zo snel dus komt ook in veel horoscopen voor.  Horoscoop vertelt iets wat belangrijk is, zegt iets over de reden waarom je komt. Maar wat? IC zegt iets over bewustzijnsniveau . Dus in mijn speurtocht om hier achter te komen heb ik Janduz er maar eens bij gepakt. 12'28 Leeu